close



.藝術家:Kings of Convenience 

.歌詞來源:lyrics

.好聽等級(3/5):★★★ 

.播放時機:散步/覺得想家的時候

.不負責分類: 民謠風/Norway

.僅為歌詞翻譯練習,如錯誤請包涵,也歡迎指正,感謝。




⊙  Homesick (鄉愁)


I lose some sales and my boss won't be happy
(掉了一些客戶,老闆不會開心)

But I can't stop listening to the sound
(但我無法停止聽這聲音)

Of two soft voices blended in perfection
From the reels of this record that I found

(從我收藏的卡帶式專輯中傳來的完美合聲)

Every day there's a boy in the mirror
(每天鏡中的小男孩)

Asking me, "What are you doing here?"
(問我為何還待在此地)

Finding more that previous motifs
(發現越來越多初衷)

Growing increasingly unclear
(漸漸模糊不清)

I've traveled far and I burned all the bridges
(就像長途跋涉的旅人,而我現在萬念俱灰<斷了後路、燒了所有的橋>)

I believed as soon as I hit land
(回想我啟程的那時刻)

All the other options held before me
(總覺得當我到達目的地時,會有更光明的前途)

Wither in the light of my plan
(現在都已幻滅)

So I lose some sales and my boss won't be happy
(掉了一些業機,老闆不會開心)

But there's only one thing on my mind
(只有一件事仍然在我心上)

Searching boxes underneath the counter
(收銀機下的那個盒子)

On a chance that on a tape I'd find
(無意間發現的一捲卡帶)

A song for
( 唱著)

Someone who needs somewhere
(某個人渴望前往某個屬於他的地方)

To long for

Homesick
(是鄉愁)

'Cause I no longer know
Where home is
(因為家鄉已漸漸模糊)



⊙ 不負責翻譯心得:

▼ 聽完就很想辭職。

▼ previous motifs(初衷):motifs在服裝設計上可以當作花紋、基本圖案,抽象的意思則是指中心思想、動機意念、主題。

▼Wither(枯萎)





arrow
arrow
    全站熱搜

    chih317 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()