close


.樂團名稱:Azure Ray

.歌詞來源:lyrics 

.好聽等級(4/5):★★★★

.播放時機:睡/洗澡/relax/有霧氣的地方/飛機上

.不負責分類:民謠/dream pop duo/Georgia

.僅為歌詞翻譯練習,如錯誤請包涵,也歡迎指正,感謝。




⊙  Across the ocean (穿越海洋)


Now I've traveled across the ocean
(現在我已旅遊至海的另一端)

With the same shoes just longer hair
(依然是你認識的那個我- 穿著舊鞋,只不過頭髮變長了點,)

Still carry that picture in my wallet
(也依然隨身帶著那照片)

From the photo booth, yeah, it's still there
(記得嗎?就是那家快照店
的照片。嗯,它還有營業)


Just give me some kind of sign
(至少給我一點線索吧?)

Is this the right place or the right time?
(我是否在對的時機來到對的地方?)

Is this the right time?
(至少是對的時機吧?)

Now I've landed in the Midwest
(現在,我已降落在西部<應該是指美國西部>)

Where you lived so long ago
(就是可稱之為家鄉的地方)

Remember I was always freezing
(還記得我以前在這總是冷得發慌)

And now I'm covered up in snow
(此刻,就讓雪將我層層包裹)

Just give me some kind of sign
(至少給我一點線索吧?)

Is this the right place or the right time?
(此時此刻我應該來到這嗎?)

Is this the right time?
(此刻是命中註定的,對嗎?)



⊙ 不負責翻譯心得:

▼今年二月和大學朋友去日月潭看日出,清晨四點出發,來到伸手不見五指的朦朧河畔,一群人靜靜坐著等待。霧氣未散開前,朋友說:太陽究竟在哪?放幾首歌來提提神吧,當時覺得這首歌好搭。(喂!)



Read more: Azure Ray - Across The Ocean Lyrics | MetroLyrics 
arrow
arrow
    全站熱搜

    chih317 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()